12 Kasım 2010 Cuma

Soysuz köpeğim ve Mehmet Dede

Dün gündüz saatlerinde Hachiko Monotogari'yi izledim. O köpeğin her istasyona geldiği sahnede ben hüngür hüngür ağladım. O anda içimde uyanan hayvan sevgisinden olduğunu sandığım o sahte hayvan sevgisi duygusuyla köpeğimi salıp gece dolaşmasını istedim. Uzun zamandır bağlıydı. Tasmasından tutup çözdüm ve "git özgürlük en büyük hakkın" dedim. Sevinçle koştu boş yollarda. O zıpladı ben mutlu oldum. Köpeğimi daha çok seviyordum artık, onun o karşılıksız sevgisini hiçbirşeye değişmezdim o anda.
Sabah kalktığımda yine bahçeye sağdan soldan getirdiği çöp torbalarını gördüğümde vurdum kafasına taşı. ..........Kaçtı it.. Sonra tekrar çağırdım sevecekmiş gibi yaptım gelince bi daha vurdum, nasıl bi kaçıyo. Sinirimi de alamadım zaten. Temizle dur şimdi işin yoksa. Neler çıkmadı ki çöpten. Kanlı pedler, çocuk bezleri. Peki suç köpeğin miydi, çöpü çöpe atmayan o orsbuçocuğunun muydu? Bence herkes suçlu ben masumum. Bizim sokakta çocuğu olan ve adet gören kim varsa araştırdım fakat bez kullanan kalmadı ki. Hemen diğer sokaklara sıçradı araştırmam. Kim olabilirdi.. ...kanlı pedleri çocuk bezleriyle paketleyip saatli bomba gibi kenara köşeye kim atabilirdi? Sordum... Herkese sordum, hatta adet konusunda ki sorularımdan rahatsız olanlarla kavgaya girmekten kaçınmadım. Biraz ben vurdum biraz onlar, hala burdayım ve yazıyorum.
Eve döndüm poşetlere tekrar baktım. Bebek bezi berbattı, her yeri pislik içindeydi. Eğer bu bebek bunu bir kerede yapabiliyorsa ailesi ona ne yediriyordu ki? O derece fazla. Ama ped az da olsa temizdi, markasına kadar öğrendim.

"ORKİD GECE"

Bakkala koştum, masasına vurdum kanlı pedi, bunun alıcısı hakkında bilgi istiyorum bu mahallede orkid gece kullanan kaç kişi var dedim. Bakkal konuşmak istemedi. Attım 50 lira ve konuş dedim, bildiğin herşeyi anlat. Sağa sola baktı ve kapıyı kapattı. Kimsenin dinlemediğinden emin olduktan sonra bana dönerek "Bu mahallede orkid gece alan 2 kişi var. Biri Dul Nebahat, diğeri ise Mehmet Dede" Dedi. Mehmet dede mi? Peki ya bez? Dul Nebahat de çocuk yok. Bu onun çöpü değil. Ama Mehmet Dede orkidi ne yapıyordu ki?
Koştum eve poşedi kaptım ve nebahatin evine gittim. Kapıyı çaldım, Nebahat açar açmaz poşedi açıp içindekileri ona gösterdim. "Bu ne be manyak, noluyo?" Dedi. Hareketlerinden bunların onun olmadığını anladım. Kesinlikle ona ait değildi. En ufak bir açık vermemişti. Kaç kere yüzüne ped torbası tutulmuştur ki? İlk defa başına geldiği kesindi ve tepkisi normaldi. Şimdi sıra Mehmet Dede'nin evindeydi. Kapıyı çaldım Mehmet dede açtı. Poşedi açıp içindekileri gösterdim, kıpkırmızı oldu. İşte buldum sonunda o poşeti çöpe atmayan hayvanoğlu hayvanı buldum. Mehmet Dede. Anlat dedim herşeyi bilmek istiyorum. Tamam dedi herşeyi söyleyeceğim evlat ama aramızda kalsın
Meğerse Mehmet Dede basur probleminden dolayı orkid kullanıyormuş. Artık yaşlı uzuvlarına söz dinletemediği için de bez kullanıyormuş. Kısacası Mehmet Dede sızdırmaya başlamış. Ağlayarak anlattı herşeyi. Utandığı için çöpe atamıyormuş. Evden çıkarken koynuna sakladığı torbayı köşeye bir yere kimse görmeden bırakıyormuş.
"Aramızda kalacak değil mi?" diye sordu. Hiçbirşey söylemedim Arkamı dönüp gittim. Cevap vermediğim için hala içi içini yiyordur acaba söyledi mi birine diye. En güzel ceza bu oldu ona. Artık kenara köşeye değil de çöpe atar heralde.
Koca bir günü, pis pedlerin sahibini arayarak geçirdim diye, döndüğümde köpeği bir daha dövdüm. Yine yapsın vurmaktan çekinmem.

Herkese saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder